Zeci de pensete din antichitate au fost dezgropate în Marea Britanie

Lifestyle

Arheologii au dezgropat zeci de pensete romane în Marea Britanie, care arată obsesia față de păr, pe care o aveau oamenii din cultura antică.

Colecția de pensete a fost expusă într-un muzeu din orașul Wroxeter. Aceasta face acum parte dintr-o expoziție mai amplă de peste 400 de artefacte care ilustrează preocuparea romanilor pentru îngrijire și estetică.

În antichitate, pensetele ar fi fost folosite nu doar pentru smulgerea firelor din sprâncene, ci și pentru îndepărtarea oricăror fire de păr nedorite de pe corp, inclusiv a celor din zona axilei.

Printre celelalte obiecte expuse se află și un strigil – un instrument asemeni unei raclete – special conceput pentru curățarea corpului prin răzuirea murdăriei, a transpirației și a uleiului care era aplicat înainte de scăldat, în culturile grecești și romane antice, potrivit Wikipedia.

Strigil
Strigil – obiect cosmetic din antichitate

Expoziția include și sticluțe de parfum, aplicatoare de machiaj și bijuterii din jad sau os.

Descoperirea pensetelor a fost dezvăluită de organizația care administrează muzeul din Wroxeter, English Heritage. Reprezentanții acesteia au spus că această descoperire indică faptul că pensetele erau un accesoriu popular în antichitate.

„Este posibil să fie o surpriză pentru unii că, în Britania romană, îndepărtarea părului de pe corp era la fel de comună pentru bărbați ca și pentru femei.

Mai ales în cazul sporturilor precum luptele, exista o așteptare socială ca bărbații care se angajează în exerciții care necesită îmbrăcăminte minimă să se pregătească prin îndepărtarea părului din părțile vizibile ale corpului”, a spus curatorul muzeului.

Romanii puneau foarte mult preț pe igiena personală și participau zilnic la băile publice. Mulți oameni ar fi avut propriile seturi de curățare personale, inclusiv o linguriță de urechi, un curățător de unghii și pensete.

Istoria produselor cosmetice

Potrivit Wikipedia, primele dovezi arheologice care atestă prezența cosmeticelor vin din mormintele faraonilor egipteni. Există dovezi arheologice care datează cel puțin din Egiptul antic și Grecia antică.

Între principalele cosmetice folosite în antichitate se numără:

  • Kohl-ul –  un produs cosmetic pentru ochi realizat din sulfură de plumb şi alte ingrediente.

Kohl-ul îşi are originea încă din epoca bronzului (3500 i.Hr.), când era folosit de reginele egiptene. Acesta a fost utilizat iniţial pentru protejarea ochilor de infecţii.

  • Uleiul de ricin – era folosit în Egiptul antic ca balsam protector.
  • Cremele de piele procurate din ceară de albine, ulei de măsline și apă de trandafiri

Citește și Eyeliner-ul, arma seducției feminine din Antichitate. Istoria tușului, de la Tuthankamon la Marylin Monroe, și până în zilele noastre

Ți-a plăcut articolul? Nu-l păstra doar pentru tine #SharingIsCaring

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

VEZI ARTICOLE SI DIN

Black Friday Cupio în cifre: Top 20 cele mai vândute produse de manichiură și machiaj

Trei zile, 15.462 de comenzi și 158.020 de produse care au ajuns sau se pregătesc să ajungă către voi. În spatele acestor cifre se află o comunitate care trăiește frumusețea cu pasiune. Femei care se inspiră una pe cealaltă, profesioniști care își pun amprenta în fiecare detaliu și oameni care cred că frumusețea nu e despre perfecțiune, ci despre încrederea de a fi autentică.
cupio nr 1 in manichiura

Cupio e lider pe piața de manichiură din România conform studiului MKOR 2025

Vești minunate pentru iubitoarele de frumusețe: Cupio este, oficial, liderul pieței de manichiură din România! Un nou studiu realizat de MKOR în 2025 confirmă ceea ce comunitatea noastră știa deja: Cupio rămâne alegerea preferată a româncelor atunci când vine vorba de produse și accesorii pentru manichiură. Rezultatele arată o creștere semnificativă la toate capitolele importante: notorietate, utilizare și intenție de cumpărare.
colectia de iarna cupio

Behind the scenes: Cum pregătește Cupio colecția de iarnă, dezvoltată 100% in-house

În spatele fiecărui produs Cupio se află un proces meticulos, ghidat de pasiune, creativitate și perfecțiune. Totul prinde contur în laboratoarele proprii, acolo unde ideile devin texturi, culori și experiențe. Fiecare colecție trece printr-un parcurs complex, care poate dura chiar și un an și jumătate – timp în care noi, echipa Cupio, controlăm fiecare detaliu, de la inspirație până la ingredientul final.

Black Friday Cupio în cifre: Top 20 cele mai vândute produse de manichiură și machiaj

Trei zile, 15.462 de comenzi și 158.020 de produse care au ajuns sau se pregătesc să ajungă către voi. În spatele acestor cifre se află o comunitate care trăiește frumusețea cu pasiune. Femei care se inspiră una pe cealaltă, profesioniști care își pun amprenta în fiecare detaliu și oameni care cred că frumusețea nu e despre perfecțiune, ci despre încrederea de a fi autentică.
colectia de iarna cupio

Behind the scenes: Cum pregătește Cupio colecția de iarnă, dezvoltată 100% in-house

În spatele fiecărui produs Cupio se află un proces meticulos, ghidat de pasiune, creativitate și perfecțiune. Totul prinde contur în laboratoarele proprii, acolo unde ideile devin texturi, culori și experiențe. Fiecare colecție trece printr-un parcurs complex, care poate dura chiar și un an și jumătate – timp în care noi, echipa Cupio, controlăm fiecare detaliu, de la inspirație până la ingredientul final.
machiaj nude

Machiaj Nude: Ghidul esențial pentru un look natural, luminos și atemporal

Machiajul nude este un stil care evidențiază frumusețea naturală prin tonuri discrete și texturi ușoare, creând un look luminos, proaspăt și elegant. Acesta se adaptează cu ușurință diferitelor ocazii și tipuri de ten, și este mai mult decât un simplu ritual de înfrumusețare – reprezintă o formă de self-care și un mod de a te exprima autentic. 
premiu gpec 2025

Dublă victorie la Gala GPeC 2025: Cupio, cel mai bun magazin online de beauty din România

Pe 14 octombrie 2025, la Teatrul Național din București, s-a desfășurat ediția aniversară de 20 de ani a Galei GPeC – cel mai prestigios eveniment dedicat comerțului electronic din România. În cadrul acestei ediții speciale, Cupio a urcat pe scenă de două ori, obținând două distincții majore care confirmă performanța și excelența brandului în eCommerce-ul de beauty.
premiu gpec 2025

Dublă victorie la Gala GPeC 2025: Cupio, cel mai bun magazin online de beauty din România

Pe 14 octombrie 2025, la Teatrul Național din București, s-a desfășurat ediția aniversară de 20 de ani a Galei GPeC – cel mai prestigios eveniment dedicat comerțului electronic din România. În cadrul acestei ediții speciale, Cupio a urcat pe scenă de două ori, obținând două distincții majore care confirmă performanța și excelența brandului în eCommerce-ul de beauty.