Istoria Nail-Art-ului

Manichiură

Ce înţelegem prin Nail-Art?!

În principiu, orice formă creativă de decorare a unghiilor.
Deşi în zilele noastre am putea spune că această formă alternativă de artă a devenit o industrie şi are puternice legături cu moda sau cu modalităţi de etalare a personalităţii feminine, în trecut, lucrurile nu au stat deloc aşa.
Ca şi în cazul machiajului, primii care şi-au colorat unghiile au fost bărbaţii şi nu femeile.

Dacă acum decorarea unghiilor e o formă de înfrumuseţare, în antichitate era o tehnică folosită de aristocraţi pentru a-şi arăta statutul social. În Babilonul antic bărbaţii îşi colorau ungiile cu cărbune. Bărbaţii din înalta societate îşi colorau unghiile negre, iar cei din clasele inferioare cu verde.
În timp, această practică a început să fie folosită şi de femei, la inceput avand acelasi scop al indicarii statutului social. 😀

În Egiptul antic, de exemplu, femeile îşi colorau unghiile cu extract de henna. Dacă Nefertiti îşi colora unghiile cu roşu, regina Cleopatra prefera nuanţe arămii sau aurii. Femeile din popor nu aveau voie niciodată să folosească aceleaşi culori ca şi regina. În China antică au apărut chiar şi primele lacuri de unghii, obţinute din ingrediente naturale. Şi aici, culoarea unghiilor demarcă înalta clasă de cea inferioară. Nobilii chinezi, atât bărbaţi, cât şi femei, îşi presărau praf de aur şi argint pe unghii.

janicelogan4Revenind în epoca contemporană, observăm amploarea pe care a luat-o acest fenomen, de data aceasta fiind răspândit la scara largă şi accesibil oricărei femei. Decorarea unghiilor devine accesibilă şi raspandită în mod deosebit, după anii 1900, odată cu apariţia lacului de unghii lichid. Tot acum, saloanele de manichiură încep să apară şi să devină afaceri înfloritoare. Pe măsura ce industria modei sau cinematografia au început să se dezvolte, apărând starurile, acestea au devenit principalii promoteri al unor trenduri cum ar fi manichiura half moon (creată pentru Bette Davis, de manichiurista angajată de casa de producţie MGM) sau manichiura french. Ca şi o curiozitate a acelor vremuri, când starurile de cinema erau foarte preocupate de aspectul lor „până în vârful unghiilor”, putem menţiona metoda prin care acestea îşi prelungeau unghiile prin lipirea unei extensii de unghie naturală. Persoanele care aveau unghiile naturale rezistente le lăsau să crească, după care le tăiau şi….le vindeau. Era însă o metoda ineficientă. Unghiile se dezlipeau uşor, de cele mai multe ori fiind folosite doar pentru o filmare.

Tehnica extensiilor ia o turnură complet diferită începând cu anul 1954, când stomatologul Fred Slack şi fratele său, Tom, încearcă să găsească o soluţie pentru repararea unei unghii deteriorate, dezvoltă tehnica de prelungire a unghiilor cu acryl. Deşi primele formule ale materialelor folosite au suferit multe modificări de-a lungul timpului, acest moment ramane esenţial pentru ceea ce astăzi a devenit o adevărată industrie.
Se dezvoltă noi forme de unghii, trendurile fiind în continuă mişcare. Deşi la început se purtau doar 10600588_278048895714798_4209273297686248616_nunghii rotunde, pătrate sau migdală (ovale), ulterior au apărut şi alte forme extreme cum ar fii stiletto (ascuţite), edge (acoperiş) sau pipe.
Acum că suprafaţa lamei unghiei a devenit mai generoasă, se dezvoltă foarte mult şi tehnicile de pictură sau decorare a unghiilor, posibilităţile fiind infinite, datorită diversităţii de materiale existente. Printre cele mai cunoscute metode de decorare a unghiilor se numără pictura cu vopsele acrilice, acuarele sau geluri de pictură, strasurile, aplicaţiile tip tatuaj sau abţibild, caviarul, catifeaua, folia de transfer, decoraţiunile metalice, sclipiciurile sau pudra acrylică pentru decorurile 3D.

Aşa cum am mai menţionat şi anterior, în prezent, tot ceea ce ţine de Nail-Art, este într-o continuă mişcare şi dezvoltare, în funcţie de noi tehnici şi produse ce apar, sau de trenduri dictate de casele de modă sau de vedetele de pe covorul roşu. O explozie de culori şi forme pe care le avem cu toate disponibile ” la vârful degetelor”. 🙂

Fii inspirată de o săptămână creativă, doar la Cupio! 

Miruna Isac, Trainer Cupio

Ți-a plăcut articolul? Nu-l păstra doar pentru tine #SharingIsCaring

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

VEZI ARTICOLE SI DIN

Black Friday 2025 în cifre și tendințe: trei zile de reduceri și o comunitate de neoprit

E momentul să vedem care au fost tendințele și preferințele ce au definit această ediție de Black Friday, cu rezultate care spun mai mult decât cifrele în sine. Pentru că, dincolo de statistici, se află o comunitate formată din femei care se inspiră una pe cealaltă, profesioniști care își pun amprenta în fiecare detaliu și oameni care cred că frumusețea nu e despre perfecțiune, ci despre încrederea de a fi autentică.
cupio nr 1 in manichiura

Cupio e lider pe piața de manichiură din România conform studiului MKOR 2025

Vești minunate pentru iubitoarele de frumusețe: Cupio este, oficial, liderul pieței de manichiură din România! Un nou studiu realizat de MKOR în 2025 confirmă ceea ce comunitatea noastră știa deja: Cupio rămâne alegerea preferată a româncelor atunci când vine vorba de produse și accesorii pentru manichiură. Rezultatele arată o creștere semnificativă la toate capitolele importante: notorietate, utilizare și intenție de cumpărare.
colectia de iarna cupio

Behind the scenes: Cum pregătește Cupio colecția de iarnă, dezvoltată 100% in-house

În spatele fiecărui produs Cupio se află un proces meticulos, ghidat de pasiune, creativitate și perfecțiune. Totul prinde contur în laboratoarele proprii, acolo unde ideile devin texturi, culori și experiențe. Fiecare colecție trece printr-un parcurs complex, care poate dura chiar și un an și jumătate – timp în care noi, echipa Cupio, controlăm fiecare detaliu, de la inspirație până la ingredientul final.

Black Friday 2025 în cifre și tendințe: trei zile de reduceri și o comunitate de neoprit

E momentul să vedem care au fost tendințele și preferințele ce au definit această ediție de Black Friday, cu rezultate care spun mai mult decât cifrele în sine. Pentru că, dincolo de statistici, se află o comunitate formată din femei care se inspiră una pe cealaltă, profesioniști care își pun amprenta în fiecare detaliu și oameni care cred că frumusețea nu e despre perfecțiune, ci despre încrederea de a fi autentică.
colectia de iarna cupio

Behind the scenes: Cum pregătește Cupio colecția de iarnă, dezvoltată 100% in-house

În spatele fiecărui produs Cupio se află un proces meticulos, ghidat de pasiune, creativitate și perfecțiune. Totul prinde contur în laboratoarele proprii, acolo unde ideile devin texturi, culori și experiențe. Fiecare colecție trece printr-un parcurs complex, care poate dura chiar și un an și jumătate – timp în care noi, echipa Cupio, controlăm fiecare detaliu, de la inspirație până la ingredientul final.
machiaj nude

Machiaj Nude: Ghidul esențial pentru un look natural, luminos și atemporal

Machiajul nude este un stil care evidențiază frumusețea naturală prin tonuri discrete și texturi ușoare, creând un look luminos, proaspăt și elegant. Acesta se adaptează cu ușurință diferitelor ocazii și tipuri de ten, și este mai mult decât un simplu ritual de înfrumusețare – reprezintă o formă de self-care și un mod de a te exprima autentic. 
premiu gpec 2025

Dublă victorie la Gala GPeC 2025: Cupio, cel mai bun magazin online de beauty din România

Pe 14 octombrie 2025, la Teatrul Național din București, s-a desfășurat ediția aniversară de 20 de ani a Galei GPeC – cel mai prestigios eveniment dedicat comerțului electronic din România. În cadrul acestei ediții speciale, Cupio a urcat pe scenă de două ori, obținând două distincții majore care confirmă performanța și excelența brandului în eCommerce-ul de beauty.
premiu gpec 2025

Dublă victorie la Gala GPeC 2025: Cupio, cel mai bun magazin online de beauty din România

Pe 14 octombrie 2025, la Teatrul Național din București, s-a desfășurat ediția aniversară de 20 de ani a Galei GPeC – cel mai prestigios eveniment dedicat comerțului electronic din România. În cadrul acestei ediții speciale, Cupio a urcat pe scenă de două ori, obținând două distincții majore care confirmă performanța și excelența brandului în eCommerce-ul de beauty.