Istoria Nail-Art-ului

Manichiură

Ce înţelegem prin Nail-Art?!

În principiu, orice formă creativă de decorare a unghiilor.
Deşi în zilele noastre am putea spune că această formă alternativă de artă a devenit o industrie şi are puternice legături cu moda sau cu modalităţi de etalare a personalităţii feminine, în trecut, lucrurile nu au stat deloc aşa.
Ca şi în cazul machiajului, primii care şi-au colorat unghiile au fost bărbaţii şi nu femeile.

Dacă acum decorarea unghiilor e o formă de înfrumuseţare, în antichitate era o tehnică folosită de aristocraţi pentru a-şi arăta statutul social. În Babilonul antic bărbaţii îşi colorau ungiile cu cărbune. Bărbaţii din înalta societate îşi colorau unghiile negre, iar cei din clasele inferioare cu verde.
În timp, această practică a început să fie folosită şi de femei, la inceput avand acelasi scop al indicarii statutului social. 😀

În Egiptul antic, de exemplu, femeile îşi colorau unghiile cu extract de henna. Dacă Nefertiti îşi colora unghiile cu roşu, regina Cleopatra prefera nuanţe arămii sau aurii. Femeile din popor nu aveau voie niciodată să folosească aceleaşi culori ca şi regina. În China antică au apărut chiar şi primele lacuri de unghii, obţinute din ingrediente naturale. Şi aici, culoarea unghiilor demarcă înalta clasă de cea inferioară. Nobilii chinezi, atât bărbaţi, cât şi femei, îşi presărau praf de aur şi argint pe unghii.

janicelogan4Revenind în epoca contemporană, observăm amploarea pe care a luat-o acest fenomen, de data aceasta fiind răspândit la scara largă şi accesibil oricărei femei. Decorarea unghiilor devine accesibilă şi raspandită în mod deosebit, după anii 1900, odată cu apariţia lacului de unghii lichid. Tot acum, saloanele de manichiură încep să apară şi să devină afaceri înfloritoare. Pe măsura ce industria modei sau cinematografia au început să se dezvolte, apărând starurile, acestea au devenit principalii promoteri al unor trenduri cum ar fi manichiura half moon (creată pentru Bette Davis, de manichiurista angajată de casa de producţie MGM) sau manichiura french. Ca şi o curiozitate a acelor vremuri, când starurile de cinema erau foarte preocupate de aspectul lor „până în vârful unghiilor”, putem menţiona metoda prin care acestea îşi prelungeau unghiile prin lipirea unei extensii de unghie naturală. Persoanele care aveau unghiile naturale rezistente le lăsau să crească, după care le tăiau şi….le vindeau. Era însă o metoda ineficientă. Unghiile se dezlipeau uşor, de cele mai multe ori fiind folosite doar pentru o filmare.

Tehnica extensiilor ia o turnură complet diferită începând cu anul 1954, când stomatologul Fred Slack şi fratele său, Tom, încearcă să găsească o soluţie pentru repararea unei unghii deteriorate, dezvoltă tehnica de prelungire a unghiilor cu acryl. Deşi primele formule ale materialelor folosite au suferit multe modificări de-a lungul timpului, acest moment ramane esenţial pentru ceea ce astăzi a devenit o adevărată industrie.
Se dezvoltă noi forme de unghii, trendurile fiind în continuă mişcare. Deşi la început se purtau doar 10600588_278048895714798_4209273297686248616_nunghii rotunde, pătrate sau migdală (ovale), ulterior au apărut şi alte forme extreme cum ar fii stiletto (ascuţite), edge (acoperiş) sau pipe.
Acum că suprafaţa lamei unghiei a devenit mai generoasă, se dezvoltă foarte mult şi tehnicile de pictură sau decorare a unghiilor, posibilităţile fiind infinite, datorită diversităţii de materiale existente. Printre cele mai cunoscute metode de decorare a unghiilor se numără pictura cu vopsele acrilice, acuarele sau geluri de pictură, strasurile, aplicaţiile tip tatuaj sau abţibild, caviarul, catifeaua, folia de transfer, decoraţiunile metalice, sclipiciurile sau pudra acrylică pentru decorurile 3D.

Aşa cum am mai menţionat şi anterior, în prezent, tot ceea ce ţine de Nail-Art, este într-o continuă mişcare şi dezvoltare, în funcţie de noi tehnici şi produse ce apar, sau de trenduri dictate de casele de modă sau de vedetele de pe covorul roşu. O explozie de culori şi forme pe care le avem cu toate disponibile ” la vârful degetelor”. 🙂

Fii inspirată de o săptămână creativă, doar la Cupio! 

Miruna Isac, Trainer Cupio

Ți-a plăcut articolul? Nu-l păstra doar pentru tine #SharingIsCaring

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

VEZI ARTICOLE SI DIN

luciu buze

Produsul de buze pe care îl vei ține mereu în geantă: My Peptide

Buzele sunt una dintre cele mai sensibile zone ale feței și au nevoie de o îngrijire atentă, constantă și adaptată stilului tău de viață. De aceea, la Cupio, dezvoltăm produse care nu oferă doar un efect vizual frumos, ci rezultate reale, vizibile și de durată.

Black Friday 2025 în cifre și tendințe: trei zile de reduceri și o comunitate de neoprit

E momentul să vedem care au fost tendințele și preferințele ce au definit această ediție de Black Friday, cu rezultate care spun mai mult decât cifrele în sine. Pentru că, dincolo de statistici, se află o comunitate formată din femei care se inspiră una pe cealaltă, profesioniști care își pun amprenta în fiecare detaliu și oameni care cred că frumusețea nu e despre perfecțiune, ci despre încrederea de a fi autentică.
culori unghii de iarna, unghii de iarna

8 culori trendy care se vor purta iarna aceasta pe unghii

Tendințele de iarnă din acest an aduc în prim-plan nuanțe calde, confortabile, dar și tonuri reci, elegante, inspirate de runway-urile internaționale, Instagram și preferințele tehnicienilor de unghii din saloane. Este sezonul în care manichiurile devin accesoriul perfect pentru ținutele pufoase, hainele oversized sau outfiturile glam de sărbători.
premiu gpec 2025

Dublă victorie la Gala GPeC 2025: Cupio, cel mai bun magazin online de beauty din România

Pe 14 octombrie 2025, la Teatrul Național din București, s-a desfășurat ediția aniversară de 20 de ani a Galei GPeC – cel mai prestigios eveniment dedicat comerțului electronic din România. În cadrul acestei ediții speciale, Cupio a urcat pe scenă de două ori, obținând două distincții majore care confirmă performanța și excelența brandului în eCommerce-ul de beauty.
premiu gpec 2025

Dublă victorie la Gala GPeC 2025: Cupio, cel mai bun magazin online de beauty din România

Pe 14 octombrie 2025, la Teatrul Național din București, s-a desfășurat ediția aniversară de 20 de ani a Galei GPeC – cel mai prestigios eveniment dedicat comerțului electronic din România. În cadrul acestei ediții speciale, Cupio a urcat pe scenă de două ori, obținând două distincții majore care confirmă performanța și excelența brandului în eCommerce-ul de beauty.